Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2007 10:04 - Вярвайки, че вярвам в Бог
Автор: raztvoritel Категория: Туризъм   
Прочетен: 2112 Коментари: 5 Гласове:
0



Той се е разделил на качества, за да увеличи блаженството си. То произлиза от контакта на индивидуалностите. Какво е за Бог човешката самота? Болка е. Благодаря ти, Боже, че я сподели.
Мисля си, че щом има акт на сътворяване, несъвършенството е заложено в творението. Най-сложната тема за разсъждаване в психологически контекст, до която съм достигнала е разпределението на отговорността.
Според мен, след умирането следва изненада. Ако следваш през живота си определена традиция от правила, след смъртта задържаш изпадането в изненада. Какво общо има изненадата с любовта? В живота има любов. Какво е преживяването след умирането, ако през живота си се стремиш да обикнеш всичко, което помниш от него. Ако приживе си се сприятелил с Бог, как ще те изненада Той? Изненадайте приятел :)
Най-неприятното състезание, в което съм участвала, е състезанието по религиозност. Знаеш ли, какво казваше баща ми? Тече там заставката на християнското предаване по БНТ. "Аз съм и пътят, и истината, и животът." Баща ми: "А аз какво съм?".
:) Въобще, баща ми, ти, ти си, и ти си! Но вече не.
Да вземем Хемингуей. Алкохолик. "Никога не се изненадвай.", заръчва той.
Чудя се кого другиго да взема. Аз си имам план.



Гласувай:
0



1. buket - добре
07.01.2008 01:58
Струва ми се че изпреварването води до самота.
По-успешното, може би до обратното...
Доволен съм че не мога да испреварвам.
Само съдбите знаят истината.
Изгубих си част от времето.
Заради съдбата.
А може би тя ме е спасила...или поучила?
Или наказала?
С план или без план?
Забравихме огъня, където се топли и истината!
цитирай
2. raztvoritel - Отзад-напред.
07.01.2008 21:12
Обнадеждавате ме с напомнянето, че истината се топли на огън. Наскоро преживях известно количество физическа болка - сега няма болка, - заради която свързах постигането на истината с телесно страдание. Самата "истина" пък много приличаше на пустота. Без стремежи или самоидентификация. Пустота, в която нямаш индивидуалност. Нарекох истина един сегашен момент на пълно безразличие, който обещаваше да продължи вечно.

Но не продължи вечно. Истината продължава да се случва, тъй както животът ми продължава. Де да имах огън в слънчевия сплит или в сърцето да я стопля тая истина тогава. Понякога мечтая, че някой ден ще мога да си купя камина. Веднъж четох, че огънят е така важен за телесното здраве, както са въздухът, водата, досегът със пръстта и храненето. И че може би би имало по-малко войни с техните бомби и взривове, ако човешките същества бяха задоволявали глада на телата си за огън. Какво пък остава за тютюнопушенето.

И аз изгубих част от времето си. Например, онази година и половина, в която следвах математика без да стигна до завършване. И още повече време изгубих нататък, защото трябваше да се лекувам. А не исках. Щях да се справя сама и според мен така щеше да е по-добре за мен. И в момента губя време. Понеже живея без да бачкам по няколко часа на ден над дипломната си теза. Така се получава. И аз го оставям да се получава. Имам покрив над главата си, имам какво да ям. Спокойна съм, че вече достатъчно знам, за да мога да се прехранвам от труда си. Затова си позволявам да наблюдавам случващото се с мен. Чакам да усетя Бог. "Питам се къде е любовта.", както пееше един готин тип.

На мнение съм, че съдбата наказва веднъж. Но човек се наказва много пъти след това по един и същ повод. Немилостиво е; да бъдем милостиви към себе си. Да умеем да пазим себе си и да се съхраняваме, но така също да се учим как се страда и как се губи. И в тези има умение. Може би даже същото умение. Нарича се: търпение.

Разбирам доволството Ви, че не изпреварвате. То означава, че не искате да се учите да изпреварвате. Евентуално, защото сте разбрал, че истината няма общо със загуба или победа. Отвъд тях е. Така е. Само че трябва да се научите и да сте успешен. Заради баланса. За да преживеете възможността да изберете с хладен ум между победата и загубата. За да не преживявате лично загубата - на време, например, - което Ви обвързва емоционално с житейски отминал момент.

Благодаря много за коментара и за интелектуалния стимул. Добре дошъл сте тук :)
цитирай
3. hinki - Аз пък се радвам, че прочетох това.
09.02.2008 02:48
:-)
Лека нощ.
цитирай
4. анонимен - Я люблю тебя
07.09.2008 23:49
http://www.vbox7.com/play:3c35229e
цитирай
5. анонимен - На анонимния Петър отговарям като на анонимен Кирил.
24.09.2008 16:56
Влюбил си се и изкаш заради това да те предам само на нея. Прости ми.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: raztvoritel
Категория: Политика
Прочетен: 462817
Постинги: 263
Коментари: 192
Гласове: 1392
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031